Laatste dagen Nieuw Zeeland... - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu Laatste dagen Nieuw Zeeland... - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Nieuw Zeeland...

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Denise

27 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Timaru

Dag lieve allemaal :),

Onze laatste daagjes Nieuw Zeeland zijn aangebroken. Wat is de tijd ook hier weer voorbij gevlogen! Het vorige verslag was geschreven in Wanaka, waar we na dat verslag nog een dag zijn gebleven. Er is daar een prachtig blauw meer, waar we langs zijn gelopen en daarna zijn we gaan ontspannen in de tuin. Het weer is hier niet zo dat je gaat liggen zonnen in bikini, maar je (Denise) verbrand er evengoed best heel snel. Helaas was dat ook hier het geval, maar de volgende dag was het lekker bruin bijgekleurd gelukkig. Toen zijn we gaan rijden naar de Franz Josef Glacier. De route was echt heel mooi dwars door de bergen. Op sommige stukken leek het net een flashback van de Great Ocean Road. Onderweg gestopt voor een loopje naar de ‘Blue Pools’. Een hele blauwe rivier waar je overheen kon lopen via een swing bridge. We hebben niet eerder zulk blauw water gezien. Tussendoor waren we gestopt langs een strand om te wisselen van bestuurder en toen zagen we allemaal grote stenen waar mensen iets op hadden geschreven. Ons moment daar is ook vereeuwigd haha. In het hostel hadden we wifi, dus wij meteen proberen of we Flikken Maastricht konden terugkijken wat de dag ervoor weer was begonnen, maar helaas hadden we alleen geluid en geen beeld  De volgende morgen zijn we naar de gletsjer gegaan, waar we een 30 minuten walk wilden gaan doen. Na een tijdje kwamen we erachter dat we op de anderhalf uurs walk liepen, dus toen die maar afgemaakt sportief als wij zijn op onze slippertjes(als enige zo ongeveer). Het was een heel mooi gezicht, maar helaas was er weinig sneeuw te bekennen.. Toen doorgereden naar Hokitika waar we eerst naar de info centre waren gegaan. Wij hebben het in de supermarkt altijd over ‘kaiwais’ in plaats van kiwis. Dus Denise vroeg heel leuk bij de mevrouw aan de balie waar de kaiwai centre was in plaats van de kiwi centre, oeps! De mevrouw moest hier even overnadenken en lag daarna in een deuk, waarna ze de vraag opschreef in het stomme vragen boek. We zijn eerst naar een Jade (groene steensoort) Factory gegaan. Hier was een gratis tour over Jade. Helaas was dit een beetje tegenvallend, aangezien het meisje die de tour leidde nogal een beetje dom was. Ze vertelde erg ongeinterreseerd en zei daarnaast zo’n 300x ‘jeh’ waardoor het nog minder overtuigend haar mond uit kwam... Maargoed het was wel educatief. De kaiwai centre bleek nogal duur, dus dit hebben we maar overgeslagen. Aan het einde van de middag zijn we naar de Hokitika Gorge gereden, weer een mega blauwe rivier met swing bridge! Terug in het hostel een potje Monopoly gespeeld haha, dat hadden ze daar liggen. ‘s Avonds nog even ons Belgisch accent geoefend, er waren namelijk drie Belgische meiden. Wat een verschrikkelijke taal is dat toch .. De volgende ochtend zijn we naar de glasblazerij geweest. Hier was iemand bezig om shot glaasjes te maken, gaaf om te zien hoe ze dat doen. Het winkeltje wat erbij hoorde had hele leuke beeldjes staan, dus ook hier weer een souveniertje opgepikt. Hopelijk krijgen we alles heel mee naar Nederland! Toen was het plan om door te rijden naar Westport. De hele weg heeft het heel hard geregend, maar daar zou het droog zijn. Niet dus .. Toen voor nog wat uurtjes in de auto gestapt en doorgereden naar Nelson. En jawel daar scheen het zonnetje en was het droog  We hadden daar een heel leuk hostel, maar helaas was onze roomie echt een stinkerd. Hij stonk zo erg naar zweet, heel erg vies .. Lisa was lekker in de weer gegaan met de toiletverfrisser en de deo, maar zelfs dat mocht niet baten. Ook had Lisa het in de schoenen van dit verschrikkelijke oermens gespoten. Echter stonden de schoenen nog uit te dampen toen hij binnen kwam dus ging Lisa maar heel leuk voor z’n dampened schoenen staan. ‘s Avonds was Denise aan het skypen met haar moeder en Lara toen Lisa een toch wel vreemde ontdekking deed. Er zat een jongen in de lounge met zijn laptop, waar we vanuit onze plek op uit konden kijken en hij keek naar twee schermen. Facebook en porno ... het was echt verschrikkelijk ranzig met een vrouw en een paard. Verdere details zullen we jullie besparen.... Gelukkig was hij niet onze kamergenoot, dan hadden we niet kunnen slapen. De volgende ochtend hebben we eindelijk even met Eva kunnen skypen, heel gezellig! Daarna zijn we op de gratis mountainbikes van het hostel naar het centrum gefietst, waar we een hele steile berg opgelopen zijn naar The Centre of New Zealand. We denken dat dit het middelpunt van Nieuw Zeeland is, maar we kwamen we er niet helemaal uit, dus dit hebben wij er van gemaakt. De volgende ochtend ook even met Suus geskyped  Daarna zijn we doorgereden naar Picton. Wij dachten dat dit op Nelson leek, maar het bleek een heel klein plaatsje te zijn. Het hostel dat we hadden geboekt bleek helaas niet zo goed als in het boekje stond, maar het was oke. Naast het hostel zat een bakkerij met Nederlandse eigenaar, dus even een saucijzenbroodje gehaald! Na een vreselijke nacht, waarin onze kamergenote ons 10x wakker heeft gemaakt met een snurkconcert mochten we eindelijk uit bed. Daarna zijn we een wandeling gaan maken naar de top van een berg, het uitzicht was echt super mooi! Helaas had Lisa nogal veel last van haar heup, dus onze hobby zijn we verder maar even gestaakt. Toen we terugkwamen zagen we zoiets vreemds. We hadden de auto geparkeerd op de rechter van twee plekken, toen we terugkwamen stond hij op de linker. Wij naar de receptie gelopen en daar hoorden we dat ze onze auto hadden verplaatst, de jongen wist alleen niet hoe en de baas was er niet. Toen deze terugkwam ging Lisa er op af, maar de eigenaar maakte de hele tijd stomme grapjes en wilde niet vertellen hoe ze dat hadden gedaan. Denise probeerde toen eerst even of de auto het nog deed, maar kreeg hem eerst niet aan. Het bleek dat ie op stuurslot was gesprongen, maar toch het was heel erg vreemd. Denise naar de receptie en die kon toch echt niet lachen om zijn stomme grapjes, toen de eigenaar dat door had vertelde hij toch maar dat ze de wielen hadden vastgezet op een of andere manier waarna ze de auto hadden geduwd/gesleept naar de plek ernaast, omdat een bedrijf erlangs moest met haardhout en ze ons niet konden vinden om de auto te verplaatsen. Toch een bijzonder verhaal waar we natuurlijk niet zo blij mee waren .. het is tenslotte niet onze auto of een huurauto. Maargoed we konden er niks meer aan doen en met de auto bleek gelukkig niks mis en we konden gaan rijden naar Kaikoura. Hier hadden we al een tijdje naar uitgekeken. Daar kun je namelijk walvissen spotten! Zie facebook van Denise voor een film impressie! Onderweg nog heel veel zeeleeuwen gezien. In Kaikoura was het glas van Denise haar bril weer uit het frame gevallen en dit keer was het schroefje kwijt. Wij, ondertussen net echte padvinders, kwamen op het lumineuze idee om de bril te maken met floss draad. Gelukkig pakte dit heel goed uit en is de bril momenteel nog steeds in gebruik, werkt toch stukken beter dan het schroefje van de dure bril ... De volgende dag was het zover, whale watching! Om 9.30 uur werden we verwacht. Nadat Denise had gedroomd dat we ons (weer) verslapen hadden en de trip hadden gemist, waren we gelukkig toch gewoon op tijd wakker. We gingen met een best heel nieuwe boot die echt onwijs hard kon. De eerste walvis was al heel snel gespot, dus wij er meteen op af. Gelukkig was de walvis nog boven, ze biljven namelijk zo’n 10 tot 15 minuten boven om daarna voor 40 tot 60 minuten weer onder water te zijn. Na een paar minuten ging de boot achter de walvis waren en kwam het moment dat hij het water indook waardoor zijn staart uit het water kwam, heel erg gaaf! Daarna rondgevaren op zoek naar nog een walvis die helaas niet kwam, maar wel kwam onze trouwe walvis Tiaki weer naarboven. We konden hem nog eens bewonderen en dit maal een filmpje gemaakt. Daarna doorgevaren om mega veel dusky dolphins te zien, echt wel honderen. Super leuke beestjes zijn het toch! Terug in het hostel bedacht Denise ineens dat ze de fles rose, die even in de vriezer lag om snel koud te worden, in de vriezer had laten liggen de hele nacht. Die was dus bevroren, maar mensen even ontdooien en hij is gewoon weer te drinken ;-) De volgende twee dagen wilden we naar Christchurch, maar alle hostels bleken volgeboekt. Toen nog een nachtje Kaikoura bijgeboekt, om daarna verder te gaan. Ondertussen hadden we nogmaals geprobeert om Flikken Maastricht te kijken en jaaaaaa het werkte! Wat een feest. Ook hebben we wie is de mol even teruggekeken. Weer eens wat anders om dat te kijken terwijl de mol al bekend is, we hadden der door! En niks geen gewacht op de volgende aflevering, binnen drie dagen hebben we alle afleveringen bekeken haha. In Christchurch zijn we naar eerst naar de nieuwe kerk geweest. Na de aardbeving is heel veel in puin veranderd en dat was goed te merken. Overal zijn ze heel druk bezig om alles te restaureren, maar het is er eigenlijk wel een beetje een zootje. De oude kerk ligt half in puin, dus die is momenteel niet in gebruik. Ook even naar een gratis museum geweest en heerlijk in het zonnetje op een terrasje gezeten. De volgende dag was het slecht weer, dus we zijn naar de Hanmer Springs gegaan. Hier zit een spa met heel veel zwembaden en wat glijbanen. Daar in het water hadden we van de regen geen last. ‘s Avonds gingen we uit eten bij een pizzeria. Op de site zag het er leuk en niet zo duur uit, maar het bleek heel wat luxer en ietsje duurder dan we dachten, maar het was echt een heel leuk restaurant met heerlijke pizza’s! Eindelijk ook Penfolds wijn gedronken, dus Lisa kan zich nu weer op haar werk vertonen ;-) Na ook nog een toetje gingen we voldaan weer naar het hostel. De volgende dag zijn we naar Akaroa gereden, wat een onwijs mooie route was dat. Toen kwamen we uit bij een klein schattig dorpje aan een groot meer heel erg idyllisch. Vandaag zijn we doorgereden naar Timaru weer terug naar Jaap en Jannie. Hier blijven we twee nachtjes waarna we zaterdag naar Auckland vliegen. Zondag gaan we dan achtereenvolgens naar Sydney, Taipei en Bangkok. Daar komen we in de ochtend aan en in de avond vliegen we dan naar Maleisie voor onze laatste 9 dagen! Echt heel erg veel zin in!! Sorry voor alweer een mega verslag. We denken dat we niet heel veel meemaken, maar elk verslag blijkt toch weer van wel. Wij gaan genieten van onze laatste 15 dagen! En tot snel :)

Heel veel lieve groetjes,

Lisa & Denise

• 27 Maart 2014 - 10:27

Ietje:

Hallo girls,

Niet veel meemaken.?? Jullie beleven meer in een dag dan ik in een maand. Maar geniet ervan.
    Doe J&J de groeten van me. Dikke kus voor jullie
    Ietje

• 27 Maart 2014 - 12:34

Margreet De Koning:

Hallo meiden, mooi verhaal weer! Gelukkig hebben jullie alles opgeschreven want als je straks thuis bent ben je de helft alweer vergeten. En ben benieuwd naar alle foto's, daar kunnen we ook vast wel een paar dagen voor uittrekken om alles te zien. Heel veel plezier nog en een goede vliegreis! We tellen de dagen af om jullie weer op te halen, dacht maandagavond ik ga vast oefenen maar we waren te laat. Dus 11 april ben ik op tijd hoor;-) Dikke kus en tot snel, mama

• 28 Maart 2014 - 22:10

Adekoninglangedijk:

hallo vakantie gangers
    dit was echt weer een heel verhaal, ook hier ben ik weer voor gaan zitten.
    het mailen raakt nu wel een beetje op zijn einde denk ik zomaar.
    dat ga ik vast wel missen , maar ik zie er wel naar uit ,naar jullie thuiskomst.
    dan kunnen jullie zien hoe fantasties iik hier in Oudorp woon
    iedereen is de dagen al aan het aftellen .
    wanneer het 11 April is vanuit Oudorp wens ik jou Denise en Lisa
    een hele goede terugreis en dan maar tot spoedig weerzien
    vele vele lieve groeten ,van Oma de Koning

• 29 Maart 2014 - 20:42

Joke Klingeler:

Aan alles komt een eind dames, ook aan jullie prachtige vakantie. Maarik denk dat ze in Noord Holland wel blij zijn als jullie weer voet op Nedelandse bodem zetten.
    Groet joke