Wandelen, onze nieuwe (te) gezonde hobby - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu Wandelen, onze nieuwe (te) gezonde hobby - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu

Wandelen, onze nieuwe (te) gezonde hobby

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Denise

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Lieve allemaal,

Hier weer een update! We dachten dat de tijd in Australië snel ging, maar het lijkt hier nog wel sneller te gaan .. De dagen vliegen voorbij, nog maar 4 dagen en dan vliegen we naar Christchurch voor ruim 4 weken zuid eiland. We worden daar opgehaald door de oom van Lisa, dus dat is heel fijn! We horen eigenlijk van iedereen dat het zuid eiland mooier is dan het noord eiland en het is hier al zo mooi! (Behalve nu want we hebben regen :( .. ) 8 dagen geleden hebben we onze prachtige huurwagen opgehaald, voor de echte kenners het is een Nissan Sunny executive. Daar maken we natuurlijk niet echt de blits mee, maargoed hij brengt ons overal naartoe :) onze eerste ritje was naar Waikino waar de nicht van Denise haar opa woont. Hier werden we heel hartelijk ontvangen! We konden slapen in een apart gedeelte van het huis met keuken, badkamer, woonkamer en slaapkamer, super luxe! Gezellig samen een kopje thee gedronken en kennis gemaakt, we hadden elkaar namelijk nog nooit gezien. Nog een gezellige avond gehad en veel reisverhalen gehoord, ze zijn bijna de hele wereld al over geweest namelijk. De volgende ochtend ontbeten met zelfgemaakt brood, dat was toch niet helemaal naar onze smaak. Brood dat een soort kerrie smaak had en iets van zurig brood dat niet hoefde te rijden om het te maken .. Ach ja toch maar wat gegeten want er stond een wandeling op het programma bij Waihi beach. Erg mooi door de bergen langs de kust gewandeld naar een strandje. Daarna zijn we naar Waihi gereden om een route te lopen om een goudmijn heen, dit was een iets langere wandeling dan verwacht dus 's avonds met de voetjes omhoog. Onze niet ingelopen gympjes waren misschien ook niet heel ideaal om op te lopen, maar we weten nu ook iets over goud zoeken(helaas niks gevonden). 's Avonds bij Jan en Gerda gezeten en vooral geluisterd naar Jan die nogal goed is in praten en praten en praten haha. De volgende dag toch weer op wandeling uit langs de rivier, deze route was wat minder .. Een lange weg langs een rivier, gelukkig wilde Jan ons aan het einde van de route ophalen zodat we niet weer dezelfde lange weg terug hoefden. Avondeten deden we bij Suzanne de dochter van Jan en Gerda dit op 100 meter afstand woont, erg gezellig! We hadden een beetje een griezelige nacht we hoorden de hele tijd rare geluiden .. Bleek de volgende ochtend dat de kat opgesloten zat op zolder en dat die alle herrie veroorzaakte. De volgende dag gingen we door en op de auto lag van Suzanne nog een flesje rosé en stroopwafels, jammie!! We zijn naar het noorden gereden en gestopt bij de Cathedral Cove. Na een wandeling van ruim een half uur kwamen we uit bij een super mooi strandje, dat eigenlijk uit twee gedeeltes bestond verbonden door een tunnel door een grot. Toen weer fijn 35 min terug naar boven lopen, waarbij we merkten dat dichte schoenen misschien soms toch beter zijn dat slippers. Lisa had haar teen opengehaald aan een steen en dat zag er niet zo lekker uit, Denise moest bijna naar boven lopen met Lisa op haar rug, maar gelukkig kon Lisa toch gewoon zelf lopen. De volgende stop was hot water beach. Hier gaan allemaal mensen heen met een schep, om tijdens eb hele baden aan het graven waar water in stroomde dat ontzettend warm was door de nabijgelegen vulkaan. Een grappig gezicht was dat. In de avond moesten we een pizza halen, want een normale supermarkt was er niet in Cormandel waar we in een hostel zaten. De volgende dag weer terug naar het zuiden via een super mooie route langs de kust. We zijn naar Matamata gereden naar het gebied waar the lord of the rings en the hobbit zijn opgenomen. Super leuk om de huisjes te zien en in de uitgebreide tour werden veel grappige feitjes verteld zoals dat er een nepboom was neergezet voor de opnames van LOTR en dat de blaadjes waren verkleurd en dat die een paar dagen voor de opnames van the hobbit allemaal van de boom zijn gehaald, van kleur veranderd en toen er allemaal weer aan zijn gehangen. Als we terug zijn de films maar kijken ;-). 's Nachts hadden we voor de zoveelste keer weer last van een snurkende kamergenoot die onze nacht rust verstoorde... De volgende dag naar de Wai o Tapu geisers geweest, dat was volgens de hostel medewerker een must do, helaas vonden wij het een beetje tegenvallen. Het rook niet zo heel erg lekker (voor Lisa is dit een understatement) die ging bijna over der nek .. Daarna terug naar Rotorua voor een wandeling door het dorp, hier zitten dus ook midden in het dorp thermale gebieden. Zelfs op een weg tussen de stenen borrelde het water tussen de stenen door .. heel gek. Toen doorgereden naar Whakatane om daar te slapen. Hier lagen we op een kamer met twee andere meiden, snurk vrij zou je denken, maar nee hoor ook een dame raakte aan het snurken .. De volgende dag een lange rit naar Napier waarbij we een tussenstop hadden in Gisborn. Hier was een Cotton on, onze favo kleding winkel, en natuurlijk konden we niet met lege handen naar buiten :) Denise had de auto op slot gedaan maar was ineens de auto sleutel kwijt bij het afrekenen. Deze lag niet in het pashokje .. Drie keer raden waar wel. Hij stond nog in het sleutelgat van de achterbak (die moeten we met sleutel openmaken). Goed om te weten dat dat hier dus gewoon kan! Maar de volgende keer toch maar iets beter opletten haha. Toen weer doorgereden. Helaas duurt het hier allemaal best lang want de wegen zijn erg bochtig vaak. We moeten wel echte kart kampioenen zijn als we terugkomen, dat kan niet anders ;-) een hostel vinden was hier wat lastig, het bleek het art deco festival weekend te zijn waardoor het erg druk was in de stad. Toch een plekje gevonden op een 4persoons kamer. Onze roomies waren er nog niet toen we gingen slapen dus we hadden niemand meer verwacht tot er om 00.15 ineens twee mensen binnenkwamen, hun bed binnen rolden en gingen slapen, best raar. De volgende dag Napier ingeweest, een heel leuk centrum! Het was een beetje Zuid Frankrijk achtig. Toen door naar Taupo, via alweer een erg bochtige weg. We zijn daar naar een spa geweest, tussendoor even gegeten in het hostel en weer naar de spa, prima dagje dus :) nu konden we de volgende dag weer aan de wandel. We gingen naar Mount Ruapehu. Nadat we eerst bij de verkeerde liftjes stonden moesten we een uurtje terugrijden .. Maar toen bij de goede. We gingen met twee stoelliftjes omhoog en hebben daar de vulkaan, want dat is het, beklommen. Best een heftige steile trip maar het uitzicht was onwijs mooi daarboven! We hebben daar zelfs iets gezien wat jullie (ook) niet hebben, jawel sneeuw! Even een foto gemaakt en weer naar beneden om door te rijden naar Wanganui. S avonds even een drankje gedaan in de stad, waar we ergens kwamen met een bandje. Al bij het eerste liedje ging iedereen helemaal los. Het is hier wel vrij Engels met meiden in hele korte rokjes, veel glitter etc. Ook viel ons op hoeveel jonge meiden 'oma schoenen' droegen. Vandaag zijn we naar een marktje geweest waar we een Nederlandse man tegenkwamen die dropjes verkocht :-))) daarna doorgereden naar New Plymouth. Net even een filmpje gekeken en dan gaan we zo maar weer eens eten koken voor de verandering. Nog maar 48 dagen en dan kunnen we weer van moeders kookkunsten genieten ;-)

Liefs vanaf de andere kant van de wereld!

• 22 Februari 2014 - 12:34

A De Langedijk:

Lieve Denise en Lisa,
    het is nu Zaterdagmiddag 12 uur ,22 Febr, en ik heb net jullie hele verhaal gelezen,
    wat ik altijd heel erg boeind vind, en dat het beslist niet saai is.
    toch denk ik dat Oma schoenen , jullie soms wel kunnen bekoren?
    maar wat ik gekocht heb echt waar jonge meiden schoenen
    een sandaaltje, open hiel donkerblauw over de voet wit met rode gesp
    ik word vast nog een hippe Oma,
    vandaag mag je Vader in het huis om de ramen op te meten,en Maandag krijgen je Ouders
    officeel de sleutel ik ben al druk bezig om alles wat weg kan op te ruimen,
    al met al het nog wel een hele klus ik heb er erg veel zin in om daar naar toe te gaan
    nou onderneemsters , ik wens jullie nog vele mooie dagen toe,
    het is wel goed dat het allemaal op de film staat ,zoiets kan je nooit navertellen.
    heel,heel,veel lieve groeten van Oma de Koning

• 22 Februari 2014 - 13:36

Ietje:

Hallo girls,

Mooi verhaal weer. Ik ben best wel een beetje jaloers dat jullie op de filmlocaties van The lord zijn geweest. Ik heb de boeken minstens drie keer gelezen en de film vele keren gezien. Schitterend verhaal, maar je moet er van houden.
    Heel veel plezier nog op het zuid eiland. Jaap en Jannie zien er ook erg naar uit om jullie te ontvangen. En over kookkunsten gesproken: Jannie is een geweldige kok.

Liefs Ietje

• 22 Februari 2014 - 14:58

Margreet De Koning:

Hallo meiden, leuk verhaal weer, maar goed dat jullie zo aan het wandelen zijn, dan kan je straks mee met de wandelingen van le Champion! Heb net met José 15km gelopen in Heemskerk, was leuk, vanochtend goot het van de regen maar op het moment dat we vertrokken was het droog. Geniet er nog maar even van want 48 dagen is zo om, ( hoop ik)
    Dikke kus mama

• 22 Februari 2014 - 18:33

Jan En Silvia:

Mooi en leuk verhaal meiden. Blijf genieten

• 24 Februari 2014 - 13:00

Marinka:

Hallo meiden,
    Nieuwe bestemming, maar de verhalen blijven even leuk om te lezen. Bij jullie ervaringen verbleekt een weekendje Eemhof ( afgelopen weekend met het hele gezin)totaal.
    Blijf vooral genieten.
    Groetjes Marinka

• 24 Februari 2014 - 21:40

Sjoukje Rinsma:

Hallo meiden,
    Weer genoten van jullie uitgebreid verslag. Jullie zien veel en leren ook
    het een en ander. Zoals goede schoenen dragen tijdens een lange wandeling.
    Soms een lux onderkomen een heel appartement voor jullie en een volgende
    keer met snurkers op een kamer.Pech dat jullie geen klompje goud vonden.
    En die warme geisers roken die naar verrotte eieren?
    Geniet op het zuider eiland en de hartelijke groeten. Sjoukje Rinsma

• 26 Februari 2014 - 12:18

Oma Bakker:

Lieve meiden,
    Wij zijn bij Sjoukje vandaar dat ik nu even reageer.
    Wat weer een leuk verhaal. Jullie beleven wat.
    Leuk om te lezen dat jullie het goed gehad hebben bij
    Jan en Gerda. Nog veel plezier op het Zuider eiland
    Groetjes Opa en Oma Bakker.

• 03 Maart 2014 - 10:47

Marjan Mensen:

Hallo meiden, Rick heeft me weer prachtige foto's laten zien, ik kan me voorstellen, dat jullie enorm genieten. Maar Rick en ik hebben ook een bezoek gebracht aan Australië en kunnen nu met jullie meepraten. We herkenden veel dingen en natuurlijk wilde Rick op de foto voor het Operagebouw. Inmiddels is het maart geworden en kunnen we zeggen: volgende maand komen jullie alweer thuis!
    Maar eerst genieten van alles in jullie nieuwe omgeving! groetjes Marjan.

• 19 April 2014 - 00:01

Monique Helfrich:

Hallo meiden,
    Ik ben nu lekker jullie verhalen aan het bijlezen - schrok er nl van dat jullie 'al' terug zijn :)
    Dat van die jonge meiden met oma schoenen komt doordat zij schoenen absoluut NIET belangrijk vinden. t/m hun middelbare schooltijd lopen ze namelijk op blote voeten (ook naar school/in de bus/in het winkelcentrum) en dan maakt het niet uit of ze op het platte land wonen of in Auckland. Wij keken er altijd raar van op maar Wouter niet; die liep na de 1e week in NZ ook de hele dag op blote voeten, zelfs op grindpaadjes enzo...
    Ik geniet van jullie verhalen en wat zullen jullie prachtige foto's hebben. Geniet lekker na!

• 19 April 2014 - 00:01

Monique Helfrich: