Al over de helft .. - Reisverslag uit Blaxland, Australië van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu Al over de helft .. - Reisverslag uit Blaxland, Australië van Lisa en Denise - WaarBenJij.nu

Al over de helft ..

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Denise

03 Februari 2014 | Australië, Blaxland

Dag allemaal!

Het is alweer bijna februari en we zijn al over de helft van onze reis .. wat gaat de tijd snel! (voor ons in ieder geval). Het verslag was al een tijd in de maak (zodat jullie een keer niet een mega verslag hoefden te lezen) alleen duurde het erg lang voor we WiFi tegenkwamen. Afgelopen week zijn we verder gereden door het binnenland richting Canberra. Onze eerste stop was Seymour. Het leek ons handig te vragen bij het info centre wat er te doen was in de omgeving, de twee dames keken ons aan alsof we de eerste waren die hiernaar vroeg in jaren en veel wijzer werden we er niet van. Rondje dorp gedaan en toen maar aan het zwembad gaan liggen (wat een straf ..). De volgende dag door naar Wangaratta. Hier was het een stuk groter en bij de info werden we goed geholpen. We zijn door het plaatsje gelopen en 's middags weer lekker aan t zwembad gelegen en 's avonds gaan bowlen. Jawel Lisa ging vrijwillig mee ;-) Na zo'n twintig minuten stonden we weer buiten, je betaald hier per potje en met z'n tweeën gaat dat natuurlijk lekker vlot, maar het was leuk. In de supermarkt kwamen we ineens een Nederlands schap tegen! Het was echt waar, na 11 weken eindelijk weer ontbijtkoek, als kinderen zo blij (ze noemen dat hier letterlijk breakfast cake) Ook hadden we kano koekjes gekocht. We hadden besloten nog een dagje te blijven zodat we 's ochtends even konden skypen. Toen naar het historische plaatsje Beechworth gereden. Echt een leuk dorpje, alle naamborden waren nog van vroeger het leek of de tijd er even had stilgestaan. Daar een pie gegeten, een specialiteit hier. Bladerdeeg met daarin gehakt, kip en/of groenten, erg lekker. De volgende dag doorgereden naar Wodonga. Even door het plaatsje gelopen, maar het was niet erg denderend dus toen doorgereden naar het wat grotere Albury. Leuk plaatsje en lieve camping eigenaren die eigenlijk geen unpowered sites hadden maar die helemaal het meest schaduw achtige plekje gingen zoeken voor ons. Het was namelijk weer een erg warme dag. 's Avonds naar de film The wolf of Wall Street geweest, Denise begreep gelukkig waar het over ging, ja ja haar Engels begint eindelijk wat te worden ;-) 's Nachts ging het onwijs regenen en onweren en de tent, tafel en stoelen waren zeiknat. Ze denken daar boven denk ik dat we Nederland missen want ook overdag bleef het maar regenen. Alle spullen nat ingepakt en in de auto gegooid en door gereden naar Gundagai. Hier hadden we onwijze mazzel want we konden een overdekt plekje krijgen! Alle spullen te drogen gehangen en alles stond lekker droog :) We hadden eindelijk tijd en zin om onze foto's op de USB stick te zetten dus dat bijna de halve middag gedaan. We hebben al zo'n 2000 foto's gemaakt dus het duurde zo'n 2 uur voordat alles overgezet was. Ze verkochten bij de supermarkt Nederlandse worteltjes, jam! Dus die gegeten samen met onze favoriete zwarte peper parmezaan schnitzel. De volgende dag door naar Canberra, waar we 's middags naar een enorm winkelcentrum zijn geweest van drie verdiepingen en drie gebouwen. Wilde je via de begane grond naar een ander gebouw dan moest je de weg oversteken .. Zondag was het Australia Day. Wij hadden een zeer koude nacht gehad (het was 10 graden ..) en hadden niet goed geslapen dus we moesten even op gang komen. Rond een uur of 5 naar een park gegaan waar de halve stad zat en daar lekker gezeten. Om 9 uur weer gigantisch mooi vuurwerk gezien!! En toen moesten we ons opmaken voor alweer een koude nacht, ditmaal werd zelfs 9 graden voorspelt. Met een legging/trainingsbroek, sokken, hempje en shirt met lange mouwen aan probeerden we ons beter voor te bereiden. We haddende blower aangezet op mega heet, zodat het wel een sauna leek in de auto. Dan werd het in ieder geval iets minder snel koud hoopten we. En natuurlijk daar komt ons reddende voorwerp van deze reis aan; de isolatiedeken!! Rond een uur of 4 werden we wakker van de kou en hebben we de isolatiedekens onder onze slaapzak gelegd. Nou dit scheelde echt! Daarna nog even lekker verder geslapen en toch een stuk beter wakker geworden dan de dag ervoor. Canberra vonden we verder eigenlijk nogal tegenvallen dus we zijn doorgereden naar Goulburn. Dit was het eerste binnenlandse dorp uit de geschiedenis. We werden door iemand gewaarschuwd voor onze buurman, die een zuiplap scheen te zijn. Wij dachten natuurlijk meteen terug aan auto monteur Andrew, maar de hele man amper gezien. De volgende dag naar een grot geweest, deze lag 77 km verderop. Na zo'n 60 km, rijdend op een 100 km weg, zag bestuurder Denise ineens een wat hobbelige weg dat is hier geen uitzondering dus even afremmen naar 80 maar wat bleek we knalden een off road weg op! Dit waren ze alleen even vergeten te melden .. (op de terugweg zagen we een klein bordje half achter een boom verstopt, echt waar) Een andere kant konden we niet op dus wij maar doorgereden, na 10 km ons afvragend of we nog aan zouden komen maar jawel na 15 km was er ineens weer asfalt en kwamen we bij de grot. De tour begon pas twee uur later maar je kon ook zelf. Er stonden twee andere auto's waarvan van 1 de mensen al weer terug kwamen lopen. Dus wij met z'n tweeën een donkere grot in. Lisa vond dit nou niet zo fantastisch, maar we gingen door, best raar om met z'n tweeën in een mega grot te lopen .. Maar na 5 minuten kwamen we nog wat mensen tegen. Was wel een mooie grot, maar niet heel erg bijzonder. We wilden nog de waterval track lopen, maar er was geen water en dus geen waterval. Toen teruggereden en toen stond er ineens een mega kangaroo midden op de weg. Ja een echte levende, gelukkig zag Lisa hem op tijd en konden we even wachten totdat hij was weggesprongen. Toen naar horse races gaan kijken. Hier hadden we best wel wat van verwacht, maar eigenlijk is het best heel saai. De races zijn leuk, maar tussen elke race moet je ongeveer 25 minuten wachten .. Maargoed we hebben dat nu ook meegemaakt! En meteen vrienden gemaakt met een half dove man van zo'n 90 die bij de ingang stond. Even een praatje meegemaakt. Toen we weggingen stond hij met een andere man en hij was nog goed bij de tijd hoor. Hij vond ons helemaal leuk, die meiden uit Holland (dat had hij onthouden). Volgens de man die erbij stond was dit de beroemdste man uit Goulburn, dus wij met die man op de foto haha. En kreeg Lisa een knijpje in haar wang zoals oude mensen dat vaker doen. Terug bij de camping was onze buurman dit keer wel thuis en hij kwam maar praten. Hij had een naamkaartje om en wat bleek hij heette Andrew :o het ligt denk ik aan de naam .. maar het viel gelukkig allemaal reuze mee en hadden we in de avond geen last meer van hem. Doorgereden naar Mittagong en even twee heerlijke relax dagjes aan het zwembad. Daarna doorgereden naar de Blue Mountains. Het is hier echt prachtig! We hebben bizar mooie uitzichten en watervallen gezien en boswandeling(etjes) gemaakt, dat valt niet mee in 40 graden. Om de rotsen 'the three sisters' te bekijken liepen we meteen naar de walking track, bezweet aangekomen bleek je hier naast de rotsen te staan en daar zag je er maar één. Waar je ze wel kon zien? Helemaal aan het begin bij het look out punt .. Maar mooi was het! We hebben op een camping geslapen waar Lisa haar moeder ook heeft gestaan tijdens haar Australië reis! Helaas was het nu wel 25$ duurder ;-) We hadden een mooi plekje en dat vonden onze buren ook .. Ze zaten helemaal op onze plek terwijl ze zelf ruimte genoeg hadden. Toen maar even de tent neergezet, die wij natuurlijk precies gepland hadden op de plek waar hun zaten. Eergister zijn we naar de Jenolan Caves geweest. Om hier te komen moesten we over een heel smal weggetje hoog in de bergen waar het amper mogelijk was om langs elkaar te rijden. Er zijn daar 11 grotten, wij zijn de Lucas Cave in geweest, een grot met 1000 treden! Echt heel erg mooi! We hadden een heel enthousiaste gids en een rondleiding van 1.5 uur. Er was een kamer waar concerten worden gegeven en we hadden iemand in de groep die kon en wou zingen. Klonk best heel goed :) toen op de camping gestaan in Oberon, een saai dorpje maar het lag op de route. Toen het rondje doorgereden richting Blackheath. Ineens hield de asfalt weg op en was er een gravel weg ... Deze hield zo'n 10 km aan .. En toen was er ineens weer een asfalt weg waar we 100km/u mochten waar je in Nederland denk ik 50 zou mogen haha .. Heel bijzonder allemaal hier. Onderweg op super mooie punten gestopt, de bergen zijn echt gaaf met de blauwe gloed! Over 9 dagen vliegen naar Nieuw Zeeland. Hopelijk kunnen we de auto verkopen voor die tijd! Nog even een laat bedankje voor alle felicitaties voor de verjaardag :) Wij rijden nu door naar Sydney om ons laatste weekje Australië door te brengen. Tot het volgende verslag!

Liefs Lisa en Denise

• 03 Februari 2014 - 06:43

Frank:

Goedemorgen dames, zit hier om 6.15 uur met veel plezier jullie verslag te lezen terwijl de buurman zijn auto ruit aan het schoonkrabben is! Geniet nog even van jullie laatste weekje in Australië! Veel liefs vanuit een nog donker Sint Pancras.

• 03 Februari 2014 - 08:15

Margreet De Koning:

Hallo meiden, blij weer even een leuk verhaal te lezen, jammer dat we al een tijd niet kunnen skypen. Maar gelukkig zijn we over de helft haha. Heb op internet even gekeken naar de blue mountens, wat een prachtig gebied. Geniet van jullie laatste dagen daar en op naar nieuwe avonturen in Nieuw Zeeland.
    Wij doen het wel met kou, en regen in ons kikkerland! Dikke knuffel Mama

• 03 Februari 2014 - 10:56

Eva:

Hallo dames!

Weer een leuk verhaal! Wat zijn jullie Lisa's moeder dankbaar voor dat isolatiedekentje! Mooi dat hij van pas komt haha :). Geniet nog van jullie laatste weekje in Australië en alvast veel plezier in Nieuw Zeeland.

Tot snel!

Xxx

• 04 Februari 2014 - 19:54

Sjoukje:

Hallo meiden,

Heb weer genoten van jullie verslag. Jullie maken wat mee.
    Mooie stadjes, saaie stadjes. Grotten, bergen blue mountains
    geweldige zand en grint wegen. Gelukkig ook op zijn tijd een
    goed zwembad. Geniet nog van jullie dagen in Australie.
    Groetjes Lieze en Sjoukje Rinsma.

• 08 Februari 2014 - 21:19

Oma De Koning:

hallo meisje
    met heel veel plezier ,jullie spannede verhaal gelezen
    over alle mooie ervaringen , en dat er best wel eens een dag is, dat er gedacht wordt ,
    zo dat hebben we maar toch maar weer mooi geflikt.
    ik hoop dat Nieuwland ook een onvergetelijke tijd voor jullie wordt.
    Denise ik ben vanmiddag Zaterdag met je Ouders om een nieuwe keuken geweeet
    bij sombroek in broek op langedijk en we zijn er heel goed beslaagd
    volgende week gaan we voor vloerbedekking
    als jullie weer thuis zijn ,kom dan maar eens gauw kijken. afgespoken?
    geniet nog maar van alles wat er op jullie pad komt.
    met vele groeten van Oma de Koning,